Bouw

Gestroomlijnde processen bieden grip op elk project

 

Projectmanagement is van essentieel belang in de bouw. Je wil je projecten kunnen bewaken en ten alle tijden grip hebben op de planning en kosten. Daar helpen wij bouwbedrijven bij.

Met de projectenmodule van AFAS kom je gelukkig een heel eind. Mis je toch nog iets? Dan staat Flinker Ontwikkeling klaar om al jouw bouwprocessen naadloos op elkaar aan te sluiten.

 

 

Het managen van bouwprojecten kan flink complex zijn. Door processen efficiënt in te richten bespaar je kostbare tijd en heb je grip op jouw projecten. Wij helpen je hier graag bij. Dit doen we metj het inrichten van de workflows, beheer van applicaties en het maken van koppelingen om zo jouw werk efficiënter, makkelijker en vooral leuker te maken.

Klantverhaal: Bouwgroep Peters

 

Een van de bedrijven die hier over mee kan praten is Bouwgroep Peters. Elke week regel voor regel de uren van medewerkers in AFAS inboeken, daar waren de uitvoerders van Bouwgroep Peters wel klaar mee. Om dit proces te versnellen bouwde Flinker Ontwikkeling een gloednieuwe tool, waarmee de uitvoerders de uren eenvoudig kopiëren en in een matrix invoeren. Ook maken zij nu gebruik van de projectprognose-tool voor projectleiders.

 

 

 

Onze producten

 

Projectprognose

Ben jij projectleider, projectadministrateur of controller? En moet jij maandelijks de projectprognose opmaken? Dan hebben we iets wat jouw werk een stuk makkelijker maakt!
We hebben namelijk een tool ontwikkeld waarmee je eenvoudig via InSite je projectprognose maakt, incl. standopname en reserveringen.

ALLES IN ÉÉN HANDIG OVERZICHT

Om een goede projectprognose te maken heb je toegang nodig tot alle informatie die van invloed is op het verwacht resultaat van jouw project. Onze oplossing toont deze informatie precies op de plek waar je het nodig hebt;  zonder extra 'kliks'  en handelingen krijg je inzicht in bestedingen binnen en buiten inkoop.

GEEN DUBBEL WERK

Met deze tool doe je direct een standopname of reservering. Gewoon, vanuit een  weergave. Op moment van invoer worden direct de cijfers doorgerekend. Zo zie je meteen welke impact een reservering of bijstelling heeft op het verwacht resultaat van jouw project. Liever een nog te verwachten kostenpost opgeven? Geen probleem; ook dat is mogelijk.

RESULTAAT

  •     Snel en eenvoudig projectprognoses maken in InSite.
  •     Direct details raadplegen vanuit prognose, zoals inkooporders en nacalculatie.
  •     Standopname en reservering vanuit de weergave invoeren, direct up to date.
  •     AK, winst en risico opslag automatisch bijgewerkt

ZIEN HOE HET WERKT?

Neem contact met ons op, of bekijk op jouw laptop of PC de demo op deze pagina.

 

 

Op zoek naar een manier om makkelijk en veilig samen te werken met jouw klanten, partners en leveranciers? Dan is het klantportaal dé oplossing.

Met een klantportaal kan je zowel inzicht geven aan jouw klant, als samenwerken met partners of leveranciers. Zo kan je:

  •     De voortgang/status van het project delen;
  •     Klanten en derden toegang geven tot offertes, overeenkomsten en facturen;
  •     Documenten zoals offertes digitaal laten ondertekenen;
  •     Nodige gegevens laten aanleveren door derden.

Het klantportaal is volledig gekoppeld aan AFAS, waardoor alle informatie direct in het systeem vastligt. Dat bespaart een hoop administratief werk. En werkt lekker overzichtelijk.

 

Urenboeken voor Teams

Ben jij uitvoerder, manager of administrateur? En moet jij dagelijks de urenregistratie doen voor jouw team? Dan hebben we iets wat jouw werk een stuk makkelijker maakt! We hebben namelijk een tool ontwikkeld warmee je in een handomdraai de uren voor je hele team inboekt. Van medewerkers en inleners tot zzp'ers.

ALLES IN ÉÉN HANDIG OVERZICHT

Om een goede projectprognose te maken heb je toegang nodig tot alle informatie die van invloed is op het verwacht resultaat van jouw project. Onze oplossing toont deze informatie precies op de plek waar je het nodig hebt;  zonder extra 'kliks'  en handelingen krijg je inzicht in bestedingen binnen en buiten inkoop.

GEEN DUBBEL WERK

Met deze tool doe je direct een standopname of reservering. Gewoon, vanuit een  weergave. Op moment van invoer worden direct de cijfers doorgerekend. Zo zie je meteen welke impact een reservering of bijstelling heeft op het verwacht resultaat van jouw project. Liever een nog te verwachten kostenpost opgeven? Geen probleem; ook dat is mogelijk.

DIRECT IN HET NACALCULATIE-OVERZICHT

De ingevulde en geaccordeerde uren komen automatisch in je
nacalculatie-overzicht. Zo zie je meteen of de uren die je geprognotiseerd hebt
overeenkomen met de daadwerkelijk gewerkte uren. 

RESULTAAT

  •     Snel en eenvoudig uren boeken voor medewerkers.
  •     Een overzicht per project per week, of per medewerker per week.
  •     Inzicht in de gewerkte uren en verlofuren in één oogopslag.
  •     Geen dubbel werk dankzij kopieerfunctie.

ZIEN HOE HET WERKT?

Neem contact met ons op, of bekijk op jouw laptop of PC de demo op deze pagina.

 

 

Bekijk waar & wanneer je wil de voortgang van jouw project in het Projecten Dashboard. Hier vind je in één oogopslag alle basisinformatie over je project. Ook zie je hoe je ervoor staat ten opzichte van jouw begroting, zowel in uren als bedragen.

Meer informatie nodig? In het dashboard klik je makkelijk door op bedragen. Zo kom je er direct achter hoe de bedragen tot stand komen. En wil je daarna direct iets voor je project doen? Dan ben je met één klik in het dashboard op de projectenkaart op InSite.

Dit dashboard is zowel op project-/klantniveau beschikbaar als bedrijfsbreed. Mis je nog informatie? Onze Power BI-specialisten denken én bouwen graag met je mee!

 

 

 

 

 

Onderaannemersbonnen / Prestatiebonnen / Termijnstaten / Werkbonnen

Ben jij uitvoerder? Dan begrijp je het belang van (dagelijks) bonnen uitschrijven voor de levering van werkzaamheden en materialen. Zonder bon, geen betaling. Wel zo prettig als het maken van die bonnen dan zo efficient en makkelijk mogelijk gaat. Daar hebben wij een oplossing voor!

Met onze gebruiksvriendelijke tool, geintegreerd in InSite, kan je nu eenvoudig bonnen uitschrijven op basis van een inkooporder (contract). Dat scheelt jou weer kostbare tijd en maakt je werk een stuk leuker!

AUTOMATISCHE GEGEVENSAANVULLING EN VOLGNUMMER

Doordat de bon wordt gemaakt op basis van een inkooporder (contract) worden bekende gegevens alvast opgehaald en ingevuld. Denk aan de contactpersonen, bewakingscodes en inkooprelaties. Elk contract krijgt daarbij automatisch een volgnummer voor de bon.

STANDAARD '0' NOG TE LEVEREN VOORGESTELD

In tegenstelling tot ontvangsten in AFAS waar een x aantal 'nog te leveren' wordt voorgesteld, wordt in onze tool standaard een aantal van '0' voorgesteld. 

EENVOUDIG MEERWERK TOEVOEGEN, OOK OP AFGEHANDELDE ORDERS

Meerwerk? Geen probleem. Meerwerk kan je ook toevoegen aan reeds afgehandelde inkooporders en wordt op de volgende bon weergegeven.

BONNEN DIRECT E-MAILEN

Je kan na het aanmaken van de bon op InSite direct deze bon per e-mail verzenden, inclusief de bijlagen.

RESULTAAT

  •     Snel en eenvoudig bonnen aanmaken voor uitvoerders
  •     Gemakkelijk meerwerk verwerken
  •     Direct bonnen e-mailen
  •     Tijd overhouden voor werkinhoudelijke zaken

ZIEN HOE HET WERKT?

Neem contact met ons op, of bekijk op jouw laptop of PC de sneakpreview op deze pagina.

 

 

 

 

 

Koppeling AFAS en Cohub

Cohub helpt aannemers en leveranciers om processen te digitaliseren en bestellingen te automatiseren. Maar wat zij nog niet automatiseert is het versturen van inkoopfacturen. Door Cohu en AFAS te koppelen maak je jouw processen compleet.

OPTIMALE PROCESSEN IN DE BOUW

Kies je voor Cohub, dan kies je voor optimale processen. Voor het maximale effect optimaliseer je ook het laatste stuk van het facturatieproces; door Cohub aan AFAS te laten koppelen.

WIL JIJ JOUW FACTURATIE NÓG MAKKELIJKER MAKEN?

Vraag dan naar de mogelijkheden van deze koppeling.

RESULTAAT

Met de AFAS en Cohub koppeling:

  •      Worden inkooprelaties automatisch aangemaakt, als deze nog niet bestaan.
  •      Wordt er een veilige DICO (inkoop)e-factuur aangemaakt in AFAS.
  •      De DICO e-factuur wordt automatisch herkend en op het bijbehorende project, onder       de correcte inkooprelatie, geplaatst onder de juiste 
         bewakingscode.  

Onze ervaren AFAS specialisten & diensten voor de bouw

 

  •     Richten workflows optimaal in, zodat de faalkosten omlaag gaan 

  •     Zorgen ervoor dat jij altijd inzicht hebt in actuele projectcijfers

  •     Maken slimme koppelingen die je werk nog makkelijker maken

  •     Geven je inzicht in de verzuimcijfers in je bedrijf of op de afdeling

Bekijk al onze diensten

 

 

AFAS OPTIMALISATIE

Altijd in control, daar zorgen wij voor. Door alle processen rondom de planning, je financiën en HR optimaal in te richten in AFAS. 
Lees verder

 

AFAS BEHEER 

Met al je supportvragen kun je bij ons terecht. Geen keuzemenu aan de telefoon maar gewoon iemand aan de telefoon die meteen even met je meekijkt.
Lees verder

 

AFAS IMPLEMENTATIE

Wil jij altijd inzicht in je budgetten, verzuimcijfers, inkoopprijzen, voorraden en goederen?  Snappen wij, dat regelen we voor je.
Lees verder

 

AFAS DASHBOARDS

Tijdige, volledige en de juiste financiële informatie is cruciaal om een financieel gezonde school te realiseren. Dat brengen wij fireal-time voor je in kaart
Lees verder

 

 

 

 

 

Projectmanagement is van essentieel belang in de bouw. Je wil je projecten kunnen bewaken en ten alle tijden grip hebben op de planning en kosten. Daar helpen wij bouwbedrijven bij.
 

Met de projectenmodule van AFAS kom je gelukkig een heel eind. Mis je toch nog iets? Dan staat Flinker Ontwikkeling klaar om al jouw bouwprocessen naadloos op elkaar aan te sluiten.

Verlies geen kostbare

tijd meer

Het managen van bouwprojecten kan flink complex zijn. Door processen efficiënt in te richten bespaar je kostbare tijd en heb je grip op jouw projecten. Wij helpen je hier graag bij. Dit doen we metj het inrichten van de workflows, beheer van applicaties en het maken van koppelingen om zo jouw werk efficiënter, makkelijker en vooral leuker te maken.

 

 

Verlies geen kostbare

tijd meer

Klantverhaal: Bouwgroep Peters

Een van de bedrijven die hier over mee kan praten is Bouwgroep Peters. Elke week regel voor regel de uren van medewerkers in AFAS inboeken, daar waren de uitvoerders van Bouwgroep Peters wel klaar mee. Om dit proces te versnellen bouwde Flinker Ontwikkeling een gloednieuwe tool, waarmee de uitvoerders de uren eenvoudig kopiëren en in een matrix invoeren. Ook maken zij nu gebruik van de projectprognose-tool voor projectleiders.

 

Onze producten

 

 Projectprognose

Ben jij projectleider, projectadministrateur of controller? En moet jij maandelijks de projectprognose opmaken? Dan hebben we iets wat jouw werk een stuk makkelijker maakt!
We hebben namelijk een tool ontwikkeld waarmee je eenvoudig via InSite je projectprognose maakt, incl. standopname en reserveringen.

ALLES IN ÉÉN HANDIG OVERZICHT
Om een goede projectprognose te maken heb je toegang nodig tot alle informatie die van invloed is op het verwacht resultaat van jouw project. Onze oplossing toont deze informatie precies op de plek waar je het nodig hebt;  zonder extra 'kliks'  en handelingen krijg je inzicht in bestedingen binnen en buiten inkoop.

GEEN DUBBEL WERK
Met deze tool doe je direct een standopname of reservering. Gewoon, vanuit een  weergave. Op moment van invoer worden direct de cijfers doorgerekend. Zo zie je meteen welke impact een reservering of bijstelling heeft op het verwacht resultaat van jouw project. Liever een nog te verwachten kostenpost opgeven? Geen probleem; ook dat is mogelijk.

 

RESULTAAT

  •  Snel en eenvoudig projectprognoses maken in InSite.
     
  •  Direct details raadplegen vanuit prognose, zoals inkooporders en nacalculatie.
     
  •  Standopname en reservering vanuit de weergave invoeren, direct up to date.
     
  •  AK, winst en risico opslag automatisch bijgewerkt

Zien hoe het werkt?
Neem contact met ons op, of bekijk hieronder de demo.

Op zoek naar een manier om makkelijk en veilig samen te werken met jouw klanten, partners en leveranciers? Dan is het klantportaal dé oplossing.

Met een klantportaal kan je zowel inzicht geven aan jouw klant, als samenwerken met partners of leveranciers. Zo kan je:

  •  De voortgang/status van het project delen;
  •  Klanten en derden toegang geven tot offertes, overeenkomsten en facturen;
  •  Documenten zoals offertes digitaal laten ondertekenen;
  •  Nodige gegevens laten aanleveren door derden.

Het klantportaal is volledig gekoppeld aan AFAS, waardoor alle informatie direct in het systeem vastligt. Dat bespaart een hoop administratief werk. En werkt lekker overzichtelijk.

Jouw eigen

klantportaal

 Urenboeken voor Teams

Ben jij uitvoerder, manager of administrateur? En moet jij dagelijks de urenregistratie doen voor jouw team? Dan hebben we iets wat jouw werk een stuk makkelijker maakt!
We hebben namelijk een tool ontwikkeld warmee je in een handomdraai de uren voor je hele team inboekt. Van medewerkers en inleners tot zzp'ers.

ALLES IN ÉÉN HANDIG OVERZICHT
Via Insite of Outsite boek (of wijzig) je eenvoudig de uren van je team. In een
handige weekmatrix vul je de uren in; per project óf per medewerker. Zet de
bewakingscode of projectfase erbij en klaar! Geen urenbriefjes meer, maar
gewoon één makkelijk overzicht. Ook de verlofuren van de medewerkers worden
hierin verwerkt. Zo heb je in één oogoplosag een totaalbeeld van de urenstatus
per week. 

GEEN DUBBEL WERK
Om het invullen van de uren nog een stukje makkelijker te maken hebben we het
mogelijk gemaakt om de uren van de voorgaande week over te nemen naar de
nieuwe week. Je werkt immers vaak voor een langere periode met dezelfde
medewerkers.

 

DIRECT IN HET NACALCULATIE-OVERZICHT
De ingevulde en geaccordeerde uren komen automatisch in je
nacalculatie-overzicht. Zo zie je meteen of de uren die je geprognotiseerd hebt
overeenkomen met de daadwerkelijk gewerkte uren. 

RESULTAAT

  •  Snel en eenvoudig uren boeken voor medewerkers.
     
  •  Een overzicht per project per week, of per medewerker per week.
     
  •  Inzicht in de gewerkte uren en verlofuren in één oogopslag.
     
  •  Geen dubbel werk dankzij kopieerfunctie.

Zien hoe het werkt?
Neem contact met ons op, of bekijk hieronder de demo.

Projecten

dashboard

Bekijk waar & wanneer je wil de voortgang van jouw project in het Projecten Dashboard. Hier vind je in één oogopslag alle basisinformatie over je project. Ook zie je hoe je ervoor staat ten opzichte van jouw begroting, zowel in uren als bedragen.

Meer informatie nodig? In het dashboard klik je makkelijk door op bedragen. Zo kom je er direct achter hoe de bedragen tot stand komen. En wil je daarna direct iets voor je project doen? Dan ben je met één klik in het dashboard op de projectenkaart op InSite.

Dit dashboard is zowel op project-/klantniveau beschikbaar als bedrijfsbreed. Mis je nog informatie? Onze Power BI-specialisten denken én bouwen graag met je mee!

 

 Onderaannemersbonnen / Prestatiebonnen / Termijnstaten / Werkbonnen

Ben jij uitvoerder? Dan begrijp je het belang van (dagelijks) bonnen uitschrijven voor de levering van werkzaamheden en materialen. Zonder bon, geen betaling. Wel zo prettig als het maken van die bonnen dan zo efficient en makkelijk mogelijk gaat. Daar hebben wij een oplossing voor!

Met onze gebruiksvriendelijke tool, geintegreerd in InSite, kan je nu eenvoudig bonnen uitschrijven op basis van een inkooporder (contract). Dat scheelt jou weer kostbare tijd en maakt je werk een stuk leuker!

AUTOMATISCHE GEGEVENSAANVULLING EN VOLGNUMMER
Doordat de bon wordt gemaakt op basis van een inkooporder (contract) worden bekende gegevens alvast opgehaald en ingevuld. Denk aan de contactpersonen, bewakingscodes en inkooprelaties. Elk contract krijgt daarbij automatisch een volgnummer voor de bon.

STANDAARD '0' NOG TE LEVEREN VOORGESTELD
In tegenstelling tot ontvangsten in AFAS waar een x aantal 'nog te leveren' wordt voorgesteld, wordt in onze tool standaard een aantal van '0' voorgesteld. 

BONNEN DIRECT E-MAILEN

Je kan na het aanmaken van de bon op InSite direct deze bon per e-mail verzenden, inclusief de bijlagen.

EENVOUDIG MEERWERK TOEVOEGEN, OOK OP AFGEHANDELDE ORDERS
Meerwerk? Geen probleem. Meerwerk kan je ook toevoegen aan reeds afgehandelde inkooporders en wordt op de volgende bon weergegeven.

RESULTAAT

  •  Snel en eenvoudig bonnen aanmaken voor uitvoerders
     
  •  Gemakkelijk meerwerk verwerken
     
  •  Direct bonnen e-mailen
     
  •  Tijd overhouden voor werkinhoudelijke zaken

Zien hoe het werkt?
Bekijk hieronder een sneak preview en neem contact met ons op voor een volledige demo!

Koppeling AFAS en Cohub

Cohub helpt aannemers en leveranciers om processen te digitaliseren en bestellingen te automatiseren. Maar wat zij nog niet automatiseert is het versturen van inkoopfacturen. Door Cohu en AFAS te koppelen maak je jouw processen compleet.

OPTIMALE PROCESSEN IN DE BOUW
Kies je voor Cohub, dan kies je voor optimale processen. Voor het maximale effect optimaliseer je ook het laatste stuk van het facturatieproces; door Cohub aan AFAS te laten koppelen.

WIL JIJ JOUW FACTURATIE NÓG MAKKELIJKER MAKEN?
Vraag dan naar de mogelijkheden van deze koppeling.

 

RESULTAAT
Met de AFAS en Cohub koppeling:

  •  Worden inkooprelaties automatisch aangemaakt, als deze nog niet bestaan.
     
  •  Wordt er een veilige DICO (inkoop)e-factuur aangemaakt in AFAS.
     
  •  De DICO e-factuur wordt automatisch herkend en op het bijbehorende project, onder       de correcte inkooprelatie, geplaatst onder de juiste bewakingscode.  

   

   

Onze ervaren AFAS specialisten & diensten
voor de bouw

  •     kennen de ins-en-outs van AFAS én spreken jouw taal 

  •     kijken verder dan de bestaande oplossingen

  •     verzorgen applicaties, maken koppelingen en beheren interfaces

  •     zijn altijd gericht op het behalen van maximale besparingen

  •     zorgen ervoor dat jij nooit meer dubbel werk hoeft te doen

Bekijk al onze diensten

GESTROOMLIJNDE PROCESSEN

Overal brengen we optimalisaties en automatisering aan, zodat jouw bedrijf optimaal functioneert. En jij bespaart op overbodige handmatige en repeterende werkzaamheden.

Lees meer over AFAS optimalisatie.

 

BEHEER GOED GEREGELD

Met al je supportvragen kun je bij ons terecht. Geen keuzemenu aan de telefoon maar een AFAS-expert aan de telefoon die meteen even met je meekijkt.
Lees meer over onze beheerdiensten

INZICHT EN OVERZICHT

Zodat jij inzicht krijgt in inkoopprijzen, levertijden, bestelmomenten en -hoeveelheden, minimale voorraden en uitgaande goederen.

Lees meer over AFAS implementatie

SLIMME KOPPELINGEN

Naast de integraties met de projectadministratie en boekhouding, kunnen wij AFAS ook koppelen met o.a. planningsoplossingen, webshops en productconfiguratie.

Lees meer over Flinker ontwikkeling