Hoe is het om AFAS Consultant
bij Flinker te zijn?

 

 

Dat vroegen we aan Ilona Muller.

Ilona Muller is in 2019 als derde medewerker bij Flinker kwam werken. Ze begon als supportmedewerker, maar groeide al snel door naar AFAS Consultant HR.  

 

 

 

Dat vroegen we aan Ilona Muller, die in 2019 als derde medewerker bij Flinker kwam werken. Ze begon als supportmedewerker, maar groeide al snel door naar AFAS Consultant HR.  

 

Consultants zijn klantadviseurs, toch? 

“Dat klopt. Maar als AFAS Consultant bij Flinker heb je een adviserende én uitvoerende rol. Je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor het realiseren van de klantwens. Wij bedenken wat het beste is voor de klant en richten dit vervolgens zelf in.” 

 

 

 

 

Waarom doe je dit werk bij Flinker en niet bij AFAS? 

“Bij AFAS ben je verbonden aan de standaard. Bij Flinker heb ik de vrijheid en verantwoordelijkheid om te doen wat ik denk dat het beste is voor de klant. Ook als dat buiten de gebaande paden is. Die omweggetjes nemen - en dan tot de optimale oplossing komen voor de klant - dat vind ik het allerleukste.” 

 

Hoe zou je de bedrijfscultuur van Flinker omschrijven?  

“Nuchter. We doen niet aan opklopperij. Soms zouden we juist wel wat trotser mogen zijn op de mooie dingen die we samen doen. Iedereen is gelijk, wat voor functie je ook hebt. Ook de directie. Er is geen hiërarchie. We werken met zijn allen aan hetzelfde doel. Je mag hier jezelf zijn, fouten maken en best een beetje eigenwijs zijn.” 

 

 

Welke eigenschappen heeft een goede AFAS Consultant nodig? 

“Je moet in processen kunnen denken, kritisch zijn (op jezelf en de klant), affiniteit hebben met de techniek en geduld (op de achtergrond mag je natuurlijk best af en toe even mopperen). Je hebt te maken met gebruikers van alle niveaus, die je mee moet nemen in de verandering. Daarom zijn goede sociale vaardigheden erg belangrijk. En je moet altijd twee stappen vooruit kunnen denken over wat het effect is.” 

 

Wat voegt jouw werk toe aan het werk van de klant? 

“Als wij er niet zouden zijn, dan blijven veel klanten hangen op een basisniveau door gebrek aan technische AFAS-kennis. Terwijl hun werk veel leuker, makkelijker, efficiënter en handiger kan. Daar zorgen wij voor.” 

 

 

Wat maakt dat je jouw werk nog lang leuk zal vinden? 

 

“De afwisseling, je bent nooit klaar met leren. AFAS is continu in ontwikkeling, de processen verschillen elke keer en ook de klant is telkens anders. Wij hebben een heel divers pakket aan klanten. Van onderwijsinstellingen tot ziekenhuizen, de industrie en de horeca. Dat vind ik leuk!” 

 

Houd jij ook van afwisseling en creatieve vrijheid?
Bekijk hier onze vacatures

 

 

 

 

 

Consultants zijn klantadviseurs, toch? 

“Dat klopt. Maar als AFAS Consultant bij Flinker heb je een adviserende én uitvoerende rol. Je bent van begin tot eind verantwoordelijk voor het realiseren van de klantwens. Wij bedenken wat het beste is voor de klant en richten dit vervolgens zelf in.” 

 

"Wij bedenken wat het beste is voor de klant
en richten dit vervolgens zelf in."

Waarom doe je dit werk bij Flinker en niet bij AFAS? 

“Bij AFAS ben je verbonden aan de standaard. Bij Flinker heb ik de vrijheid en verantwoordelijkheid om te doen wat ik denk dat het beste is voor de klant. Ook als dat buiten de gebaande paden is. Die omweggetjes nemen - en dan tot de optimale oplossing komen voor de klant - dat vind ik het allerleukste.” 

 

 

 

Hoe zou je de bedrijfscultuur van Flinker omschrijven?  

“Nuchter. We doen niet aan opklopperij. Soms zouden we juist wel wat trotser mogen zijn op de mooie dingen die we samen doen. Iedereen is gelijk, wat voor functie je ook hebt. Ook de directie. Er is geen hiërarchie. We werken met zijn allen aan hetzelfde doel. Je mag hier jezelf zijn, fouten maken en best een beetje eigenwijs zijn.” 

 

Welke eigenschappen heeft een goede AFAS Consultant nodig? 

“Je moet in processen kunnen denken, kritisch zijn (op jezelf en de klant), affiniteit hebben met de techniek en geduld (op de achtergrond mag je natuurlijk best af en toe even mopperen). Je hebt te maken met gebruikers van alle niveaus, die je mee moet nemen in de verandering. Daarom zijn goede sociale vaardigheden erg belangrijk. En je moet altijd twee stappen vooruit kunnen denken over wat het effect is.” 

 

Wat voegt jouw werk toe aan het werk van de klant? 

“Als wij er niet zouden zijn, dan blijven veel klanten hangen op een basisniveau door gebrek aan technische AFAS-kennis. Terwijl hun werk veel leuker, makkelijker, efficiënter en handiger kan. Daar zorgen wij voor.” 

 

Wat maakt dat je jouw werk nog lang leuk zal vinden? 

“De afwisseling, je bent nooit klaar met leren. AFAS is continu in ontwikkeling, de processen verschillen elke keer en ook de klant is telkens anders. Wij hebben een heel divers pakket aan klanten. Van onderwijsinstellingen tot ziekenhuizen, de industrie en de horeca. Dat vind ik leuk!” 

 

 

Houd jij ook van afwisseling en creatieve vrijheid?

Bekijk hier onze vacatures.